Tekst

Om Limfjordsskolen

Videnskab og venskab

Venskaber er det mest afgørende for et barns og et ungt menneskes trivsel. Samtidig er trivsel en forudsætning for læring. En elev, der ikke trives, har ikke overskud til læringsmæssig udvikling, ligesom en elev, der ikke oplever udvikling i forhold til skolearbejdet, heller ikke trives. Derfor har vi på Limfjordsskolen fokus på arbejdet med at skabe og dyrke venskaber i skolehverdagen som grundlag for det pædagogiske arbejde.

Vi bestræber os på, at pædagogikken i skolen baserer sig på viden om, hvordan vi bedst opnår de resultater, vi ønsker. Bag pædagogikken gemmer sig en videnskab. Det er i øvrigt også tilfældet for alle de fag, vi præsenterer eleverne for i skolen. Vi har fokus på, at videnskabernes resultater vinder indpas og danner grundlag for skolens pædagogiske arbejde og i arbejdet med skolens fag. Limfjordsskolen kendetegnes derfor ved en høj grad af faglighed.