Tekst

Begivenheder og ferie

På Limfjordsskolen er traditioner vigtige og i løbet af skoleåret, holder vi fast i følgende traditioner:

Første skoledag
0.-9. kl. møder kl. 8.10 og i løbet af dagen mødes vi alle til fællessamling i Multisalen.

Skolernes motionsdag
En fælles dag - sidste dag før efterårsferien, hvor vi afholder skolernes motionsdag.

Løbet afvikles som perleløb, hvor eleverne løber forskellige ruter og samler elastikker og herved konkurrerer mod hinanden på tværs af hele skolen.

En sjov og festlig dag, som afsluttes kl. 12.00 og en fællessamling i Multisalen.

Juleklippedag
Skolen pyntes til jul, og der julehygges i alle kroge af skolen.

December måned
Udskolingen afholder det årlige juleshow med fokus på bevægelse og fællesskab.

Juleafslutning
Vi holder juleafslutning den sidste dag inden juleferien. En del af afslutningen foregår i Gimsing Kirke. Dagen slutter kl. 12.00.

Æggetril
En påsketradition, hvor påsken markeres med Æggetril i bakkerne bag skolen.

Skolefester
Der afholdes skolefester afdelingsvis i løbet af foråret.

Fælles blå mandag
Vi afholder fælles Blå Mandag for alle vores 7. klasser. Dagen ligger altid mandagen efter den sidste konfirmationssøndag.

Sidste skoledag for 9. kl.
Sidste skoledag for 9. kl. fejres med karameller, underholdning og vandkamp.

Dimission
Vi afholder dimission for 9. årgang onsdag kl. 17.00 i den sidste uge før sommerferien. Her siger vi farvel og tak til alle vores afgangselever.

Sidste skoledag før sommerferien
Der hygges rundt på skolen, og dagen sluttes af med fællessamling i Multisalen. Dagen slutter kl. 12.00.

Limfjordsskolens Dag

En helt anderledes dag den sidste fredag i august.

Syng sammen i indskolingen

Fire gange om året inviteres forældre og bedsteforældre til at synge sammen med indskolingens elever i Multisalen.

Flexuger

Vi har fire uger om året, hvor skolen er på den anden ende, og vi arbejder med forskellige emner.

Vores skole følger Struer Kommunes overordnede ferieplan, som kan findes på kommunens hjemmeside.